Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Έθιμα των Αγίων Θεοδώρων


Την  Παρασκευή της πρώτης εβδομάδας της Αγίας και Μεγάλης Σαρακοστής συνηθίζεται σύμφωνα με την παράδοση με ονειρομαντεία να προμηνύονται τα μελλούμενα.Τα κορίτσια τοποθετούν κάτω από το μαξιλάρι τους κόλλυβα των Αγίων Θεοδώρων (τρια ή εννιά τον αριθμό σπυριά σιταριού) και λένε:
 «Άγιε Θόδωρε καλέ, και καλέ θαυματουργέ
κι στην έρημο που πας και τις τύχες συναντάς
άμα δεις και την δική μου να μου την εχαιρετάς.
Αν κάθεται, να σηκωθεί να ράνει
να αφήσει όρη και βουνά
να 'ρθει να με μυράνει». 
ή την παραλλαγή ΙΙ
«Άγιε Θόδωρε καλέ μου άξιε και θαυματουργέ μου
κει στην έρημο που πας και τις τύχες συναντάς,
σαν ιδείς και τη δική μου να τη διπλοχαιρετίσεις.
Αν κοιμάται, να σηκωθεί κι αν είναι μακριά να τρέξει
Πλούσια είναι ή φτωχή να ΄ρθει απόψε να με βρει
Και το στάρι μου που σπέρνω, μαζί να το θερίσω». 
Τα κόλλυβα τα τοποθετούν κάτω από το μαξιλάρι για τρία συνεχόμενα βράδια.Τον άνδρα που θα ονειρευτούν ή το όνομα που αυτός θα φέρει θα έχει ο μέλλοντας γαμπρός.Το Σάββατο των αγίων Θεοδώρων σύμφωνα με την παράδοση δεν έπρεπε κανείς να εργαστεί αλλά να κρατήσει τη μέρα.«Ανάθεμα που δούλευε τα τρία τα Σάββατα/Κρεατινό και Τυρινό κι Αγίων Θεοδώρων».

Ευαγγελία Χ.Λιάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου